Sağlık

Brokoliyi fazla pişirmeyin!

İSTANBUL (İGFA) – Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, brokolinin vitamin deposu ve antioksidan olmasının yanı sıra “glukosinolatlar” adı verilen etkili bileşenleri de içerdiğini paylaştı. Kolon, prostat, rektum, mide, meme ve akciğer kanserlerinde etkili olduğunuz klinik çalışmalarla kanıtlanmıştır.

BROKOLİ ALTTAKİ FAYDALI BAKTERİLERİ BESLER

Brokolinin yüksek miktarda lif içerdiği için bağırsaklardaki faydalı bakterileri de beslediğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “Faydalı bakteri sayısındaki artışın vücudumuz için çok değerli olduğunu biliyoruz. Ayrıca brokoli filizi ve brokoli ekstresi verilerek yapılan deneysel çalışmalarda kanser değerlerinde iyileşmeler gözlenmiştir.

DOĞRU PİŞİRMEK ÖNEMLİ

Brokolinin faydasının görülmesi için gerçek pişirmenin çok değerli olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “Suda kaynatarak pişirdiğimiz brokoli maalesef tüm bu özelliklerini kaybediyor. Dolayısıyla bilimsel gözlemlere göre yapılan öneri; Buharda veya çiğ tüketimde birkaç dakika pişirme şeklidir. Elle kesip 30 dakika beklettikten sonra zeytinyağı ve limonla çok başarılı ve güçlü bir detoks hazırlanmış oluyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu